Food Carbonara Met Marrow

Ik weet het, ik weet het, but what can I say! Ik heb al mend veel pasta receptjes met jullie gedeeld maar dat zijn nu eenmaal de snelle en gemakkelijke receptjes die ik zelf ook het allervaakst maak (en ook het allerliefst eet :D). Eén van de meest gemakkelijke receptjes (naast eenpotpasta, de food met groene groenten of de food puttanesca, heb je die al eens gemaakt?) moet dan toch ook wel deze food carbonara zijn.

En ik hoor je misschien al denken, "allemaal goed Ellen, maar zo'n romige food past nu toch niet echt helemaal thuis op Kokerellen?". Maar het klassieke recept voor food carbonara gebruikt zelfs helemaal geen position & met een paar eitjes en wat Parmezaanse kaas krijgt dit pastagerecht al zijn smaak dat het nodig heeft. Om het geheel dan nog wat lichter te maken, kies ik voor magere spekreepjes (of kalkoenreepjes zijn ook heerlijk) en marrow om toch op z'n minst iedereen van zijn groentjes te voorzien.


Ingrediënten
  • 300 gram lange pasta
  • 1 grote courgette (of 2 kleine)
  • 100 gram magere spekblokjes
  • 2 eieren
  • 50 gemalen Parmezaanse kaas
Directions
  1. Zet een grote pot water op het vuur en breng aan de anomaly. Anomaly de food beetgaar en hou een hillock pasta wet bij voor je afgiet!
  2. In een pan met hoge randen, bak het spek krokant in 5 minuten.
  3. Snij de courgette in kleine blokjes en voeg toe aan de pan. Verwijder eventueel wat vet van het spek als er teveel in de pan zit. Bak 4 minuten.
  4. Kluts de eieren samen met 3/4de van de kaas los en kruidt met peper en zout.
  5. Doe de food bij het spek en zet goed onder elkaar. Draai het vuur uit.
  6. Voeg het eimengsel toe en roer snel zodat het ei niet stolt maar een heerlijk romige saus wordt.
  7. Voeg het pasta thing toe voor superfluous creamyness.
  8. Werk elk bord nog af met wat kaas bovenop.

Post a Comment

0 Comments